Skolan.




Jag började i lekskolan när jag var 6 år. Från första dagen till sista dagen i 9:an var jag mobbad. Det kunde ge uttryck i fysiska slag men mest var det psykiskt. Jag vet inte vad det berodde på, men på något sätt var jag en hackkyckling redan från början. Jag vet att jag ofta blev retad för mina kläder. Men sanningen var väl den att jag "luktade" illa. Jag blev ju tvungen att tvätta mina kläder för hand ganska tidigt och dom blev väl inte riktigt rena. Och jag kissade faktiskt på mig rätt ofta, kanske för att jag hela tiden var nervös.  Vissa dagar var värre än andra. Då kunde stora gäng förfölja mig hela dagar och kasta glåpord efter mig. Jag kommer ihåg orden men tycker inte att jag behöver skriva dom här.....Jag föredrog att ändå gå till skolan än att vara hemma. det var att välja mellan pest eller kolera. I skolan kunde jag smita undan. Antingen in på lektionen eller också skolkade jag. Det gjorde jag mycket i högstadiet, endast för att få vara ifred.....en stund. Det fanns stunder jag hade "kompisar" runt mig. Dom gångerna jag hade cigaretter....och pengar.
Varför hellre gå till skolan och utsätta sig för så många fler? Jag tror att jag vågade ge tillbaka, och det gjorde inte lika ont som det gjorde hemma. Där var det ju bara några stycken men det var ändå min "familj". Det gjorde mer ont, att inte vara välkommen och älskad hemma....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0