Gemenskap???

All den förakt, allt hat hon visade mig förde hon över till mina syskon. Dom behandlade mig på samma sätt. Men det var nåt dom fick lära sig. Jag lärde mig  allt det där andra, värdelös, ful, oälskad osv. Det kändes som om jag inte var välkommen. Gemenskap i familjen? Jo, den fanns där men inte för mig. Det fanns ingen plats. Speciellt på helgerna när det var nåt på TV:n för hela familjen. Då blev jag förpassad ner till källaren. Intill garaget där tvättmaskinen stod. Då var jag tvungen att för hand tvätta mina kläder. Tvättmaskinen då? Nej, den fick jag inte använda för då skulle ju jag kunna "smutsa" ner den. "Dina kläder är så äckliga att jag vill i ta i dom med en tång en gång", sa hon alltid. Och där stod jag ensam i källaren, många gånger, kallt och med endast en naken glödlampa i taket. Despserat försökte jag få mina kläder rena. Det svåraste var att vrida ur vattnet, speciellt jeansen men jag var ju bara ett barn! Klart att mina kläder inte blev rena, klart att dom luktade illa! Jag luktade illa och var en ful, äcklig unge som ingen ville ha!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0