Sjuk fantasi.

Jag gjorde ett första försök att bryta mig loss sommaren 1977. Jag flyttade hemifrån. Fick jobb och hyrde ett rum 4 kilometer bort. Gick väl sådär, återkommer senare till det. Hösten det året hämtar hon hem mig igen. Då har familjen tillbringat hela den sommaren ute i Bohuslän, min far åkte dit på sin semester. jag hade ingen kontakt med dom under den tiden. Ja som sagt, tillbaka till helvetet igen. Den följande tiden, tillbaka i ondskans klor var ett rent helvete! Jag hade ingen tillflykt någonstans utan var tvungen att tillbringa hela dagar med henne.
Jag satt en dag på min säng, under trappan. Jag hör henne när hon är på övervåningen att hon håller på med någonting. Jag är rädd. känner i luften att nåt håller på att hända. Jag känner i varje cell att snart bryter helvetet löst.....igen. Jo då, rätt som det är smäller det till i någon låda däruppe och hon kommer nerrusande för trappan. Hon stannar framför min säng och stirrar, med hat i ögonen. Hela jag är på helspänn och jag undrar för mig själv vad jag gjort nu. Hennes ögon är som knivar och det gör ont i hela kroppen av fasa. Hon frågar mig med äckel i sin röst. Äckel mot mig:"Var är kondomerna som låg i pappas nattduksbord?": Kondomerna! Jag tänkte för mig själv att hur skulle jag veta det! Jag hade aldrig varit i deras sovrum. Vad pratade hon om. Jag svarar med kramp i magen:"Jag vet inte". Jag vet att den här dagen kommer att fortsätta med den psykiska misshandeln. Jag mår illa. "Jag vet nog", säger hon. hennes röst är så full av förakt och hat att jag nästan kräks. Jag är livrädd. Vart vill hon komma? Vad är det fråga om? "Jag vet nog varför pappa åkte hem" Fortfarande ovetande vad hon egentligen menade börjar hon berätta. Mina systrar och hon själv hade åkt ut till stugan i Bohuslän. Min far åker dit senare, på sin semester. Men det blir bråk mellan dom båda så han åker hem igen. "Jag vet nog varför han åkte hem. Ni har väl använt alla kondomer när ni legat med varandra". Jag förstår henne inte. Hur skulle jag veta att han hade åkt hem? Jag bodde ju inte hemma då. Men det spelade ingen roll vad jag sa, hon trodde mig inte.
Hon höll på med detta hela dagen. Talade om för mig hur äcklig jag var som "låg" med honom!  Hon gav mig aldrig stryk fysiskt, det behövde hon inte. Jag grät hela dagen och försökte övertyga henne om att det inte var sant, men till vilken nytta då? Sen talade hon om för min far hur dum jag hade varit, det var han som delade ut dom fysiska slagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0